דני דנון: "יום כיפור קיבל את הכבוד הראוי לו מהאו"ם, זה הישג מדהים"

ישראל פריי No Comments on דני דנון: "יום כיפור קיבל את הכבוד הראוי לו מהאו"ם, זה הישג מדהים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, התראיין הערב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והתייחס לסוגיות סוערות במדיניות החוץ של ישראל. "אני מתכוון לפנות בתלונה על ההפרה ההסכמים בירי ליישובי הצפון הערב. לא נאפשר פגיעה בריבונותנו. נייצג נאמנה ובראש מורם את המדינה".

"הפלסטינים נוקטים מצד אחד בהסתה לטרור ולאלימות, מצד שני הם מביאים לבינאום הסכסוך, אנחנו נאבקים בהם ולעתים מצליחים לבלום אותם. יש הרבה כאלה, אפילו שלא אומרים זאת בגלוי, שרואים מי הצד הצודק. הטרור בצרפת ובקליפורניה, הם רואים שזה מגיע מאותו טרור איסלאמי קיצוני. חמאס, דאעש, שאר ארגוני הטרור, הכל מגיע מאותו הציר".

דנון ציין כי "הנשק היעיל ביותר הוא אמירת האמת. מוצא את עצמי נאבק על אמיתות פשוטות. הנציג הפלסטיני האשים שאנחנו מוציאים איברים מגופות מחבלים. נלחמתי על האמת, הצגתי נתונים, הראיתי תמונות, והשגרירים הבינו".

דנון התייחס לחיסולו של קונטאר, ופיזר עמימות סביב אחריותה של ישראל: "אי אפשר לדבר על מה שקורה באזור בלי לערב את ישראל זה מטפטף ומשפיע. רגילים שעל כל דבר שקורה במזה"ת מאשימים את ישראל. אנחנו נגיב על כל הפרה של הסכמים. מועצת הביטחון מאוד פעילה, יש מדינות רבות שכל העיסוק שלהם הוא רק ישראל. קמים בבוקר ומחפשים את ישראל".

שגריר ישראל חשף כי נציגי מדינות עולים אליו בחשאי להתייעצויות: "בעקבות המצב באירופה, יש התעניינות גדולה בנו, הרבה באים להיפגש איתי לשמוע מהניסיון שלנו. אני מזהה הערצה למדינה. שואלים שאלות איך התמודדנו עם הפליטים ועל בניית הגדר. נושא הפליטים בעייתי. מצד אחד נושא הומניטרי כואב, 4 מיליון פליטים. מצד שני הסיכונים הביטחוניים של הסתננות גורמי טרור. אנחנו מקפידים לא להתערב בסכסוכים שלא קשורים ישירות אלינו".

גם המרחק הרב והבדלי השעות, לא עמעמו על תחושת ההתרגשות בקולו של השגריר, על הצלחתו להעביר באו"ם את ההחלטה להכריז על יום כיפור כיום חג. "ההחלטה נפלה ביום שישי. הרבה זמן נאבקו על זה קודמיי. כשהגעתי, אמרתי שלא אקבל דחיות והסברים. מדובר בהישג גדול. אין ישיבות והצבעות. כמו שמכבדים את חג המולד וכמו חגים מוסלמיים – יכבדו גם את היום החשוב ליהודים. זה היה צריך לקרות מזמן".

"מדינות ערב ניסו למנוע את המהלך, לאיים ולהפחיד ולא הצליחו. קיבלנו גיבוי מהמשלחת האמריקאית. סוף סוף, היהדות שהיא דומיננטית בניו יורק קיבלה את מעמדה הראוי לה". סיים דנון.



0 תגובות